maddco-logo-2023

معدوم سازی و امحاء ظروف و ضایعات سموم

مرتبط ترین ها

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دريافت تعرفه خدمات با ما در تماس باشید

معدوم سازی ظروف سموم - مادکو

پس از انجام عملیات سمپاشی و دفع آفات یک وظیفه حرفه ای برای اپراتور و شرکت سمپاشی وجود دارد که همان معدوم سازی و امحاء ظروف و ضایعات سموم می باشد که بسیار با اهمیت و حیاتی می باشد زیرا در صورت عدم تعهد پیمانکار سمپاشی به این موضوع و رعایت نکردن زنجیره مدیریت پسماند در این موضوع عواقب خطرناکی به وجود خواهد آمد برای مثال آسیب به محیط زیست و گیاهان ، آلوده سازی آبهای زیر زمینی و سطحی ، مسمومیت افراد و حتی حیوانات خانگی و ولگرد و …
فراموش نشود که یک ظرف خالی آفت کش و سم می تواند به اندازه ظرف پر خطرناک باشد زیرا محتویاتی هرچند کم در آن باقی مانده است .
لذا با توجه به اهمیت موضوع بر آن شدیم که در خصوص این موضوع مهم ، اصول ذیل را گرد آوری و در خدمت شما مخاطبان عزیز قرار دهیم :
– بهترین راه برای دفع سموم باقیمانده مطالعه برچسب روی ظرف آن می باشد .
– استفاده از سموم باقیمانده جهت پروژه های سمپاشی دیگر به شرطی که در فاصله زمانی کمی استفاده گردد .
– یکی از راههای دیگر آبکشی ظروف محتوی سم می باشد به این ترتیب که ظرف آفت کش را ¼ پر از آب تمیز کنید، درپوش آن را قرار دهید و ظرف را به مدت ۳۰ ثانیه تکان دهید. آب شستشو را داخل سمپاش بریزید و کلا سه مرتبه اینکار را انجام دهید .
– می توانید برای ﻣﻌﺪوم ﺳﺎزي ﻇﺮوف ﻣﺤﺘﻮي ﺳﻢ و ﺳﻤﻮم ﺑﺎﻗﻴﻤﺎﻧﺪه ﺑﺎﻳﺪ ﻣﻄﺎﺑﻖ راﻫﻨﻤﺎي ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ ﺷﺮﻛﺖ ﻣﻠﻲ ﻧﻔﺖ اﻳﺮان به شماره ﺳﻨد NIOC-HSE-EN-GU-006-00 اقدام نمائید .
– ﻟﺒﺎس ها و ﺳﺎﻳﺮ ﺗﺠﻬﻴﺰات آﻏﺸﺘﻪ ﺑﻪ ﺳﻤﻮم ﻛﻪ ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﺑﺮ اﺳﺎس اﻗﺪاﻣﺎت و اﻟﺰاﻣﺎت زﻳﺴﺖ ﻣﺤﻴﻄﻲ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ ﺧﻄﺮﻧﺎك ﻣﺤﺴﻮب ﺷﺪه و ﻣﻄﺎﺑﻖ راﻫﻨﻤﺎي ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ ﺷﺮﻛﺖ ﻣﻠﻲ نفت ایران به شماره سند. NIOC-HSE-EN-GU-006-00 دفع شود.
– اﺳﺘﻔﺎده از ﻇﺮوف ﺧﺎﻟﻲ ﺳﻤﻮم ﺑﺮاي ﻧﮕﻬﺪاري ﻳﺎ ﺣﻤﻞ ﻣﻮاد دﻳﮕﺮ ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ
– ﻇﺮوف ﺧﺎﻟﻲ ﺳﻤﻮم را ﺗﺎ زﻣﺎن ﻣﻌﺪوم ﻧﻤﻮدن ﺑﺎﻳﺪ در ﻣﺤﻠﻲ ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻏﻴﺮ ﻗﺎﺑﻞ دﺳﺘﺮس افراد ﻏﻴﺮ ﻣﺴﺌﻮل ﻗﺮار داد.
– در ﺻﻮرت رﻳﺨﺘﻦ ﺳﻢ ﺑﺮ روي زﻣﻴﻦ، ماشین و ﺗﺠﻬﻴﺰات و وﺳﺎﻳﻞ ﻣﺮﺗﺒﻂ، ﻣﺤﻞ آﻏﺸﺘﻪ ﺑﻪ ﺳﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﻓﻮرا با روش ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﻤﻴﺰ ﮔﺮدد.
با توجه به کلیه خطرات ذکر شده در این مقاله و مطالب مرتبط با سمپاشی و دفع آفات توصیه می گردد جهت کاهش ریسکهای موجود و همچنین رسیدن به آرامش خاطر و خلاصی از شر حشرات و جانوران موذی کار سمپاشی و طعمه گذاری خود را به یک شرکت و مشاور ذیصلاح و کاردان بسپارید .
شرکت مادکو با در اختیار داشتن چندین تیم حرفه ای و با تجربه سمپاشی این اطمینان را به شما همشهری عزیز می دهد که در کوتاهترین زمان ممکن و با کیفیت بی نظیر مشکل شما را حل نماید.

 

نویسندگان محتوا:

اسداله محمدخانی

محمدرضا زهره‌وند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Don`t copy text!