maddco-logo-2023

سوسک آلمانی

مرتبط ترین ها

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دريافت تعرفه خدمات با ما در تماس باشید

 

سوسك آلماني

یکی از رایج ترین معضلات در منازل و محل‌هایی که طبخ غذا انجام می‌شود، حضور پیدا کردن سوسک‌ها در محیط است. سوسک‌های آلمانی یا سوسک‌های کابینت گونه‌ای خاص از سوسک‌ها هستند که در چنین محیط‌ هایی حضور پیدا می‌کنند.

سوسک آلمانی

محیط های مستعد وجود سوسک آلمانی

سوسک‌های آلمانی ( بخصوص سوسک‌های ریز کابینتی) چون گرما دوست هستند اغلب در آشپرخانه،حمام و سایر اتاقهایی که غذا و یا آب یافت میشود مشاهده میشود.همچنین در اطراف وسایل الکتریکی گرمازا مثل یخچال،کمپرسورها و موتورهای هواکش در کنار درزها و شکافها،زیر کارتن های مقوایی،سقف های کاذب،ساعتها و قاب عکسهای دیواری و وسایل الکتریکی کوچک مانند مخلوط کن و نان برشته کن، به وفور رویت شده اند.

همچنين در محیط‌های بزرگ‌تری مانند صنایع و کارخانجات نیز می‌توان شاهد حضور سوسک‌های آلمانی بود. حضور سوسک‌ها در چنین محیط‌هایی نگرانی‌های قابل توجهی را در ارتباط با بهداشت ایجاد خواهد کرد. امروزه از راه‌کارهای مناسب و گوناگونی در راستای مبارزه با سوسک‌های آلمانی و از بین بردن آن‌ها بهره گرفته می‌شود.

مشکلاتی که سوسک‌های آلمانی  ایجاد می‌کنند

از مهم‌ترین و رایج‌ترین مشکلات و عوارضی که سوسک‌های آلمانی یا سوسک‌های کابینت در محیط‌های گوناگون ایجاد می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حساسیت

مسمومیت‌های غذایی

تنگی نفس و مشکلات تنفسی

علت ابتلای افراد به تنگی نفس و آسم ناشی از حضور سوسک‌های آلمانی در محیط این است که سوسک‌های آلمانی بعد از آن‌که تجزیه شوند، در هوا معلق خواهند شد. پس از پراکندگی ذرات فضولات سوسک‌های آلمانی و پوشش مربوط به تخم این دسته از سوسک‌ها، تنفس گرد و غبار ناشی از آن‌ها می‌تواند انسان‌ها را به آسم و تنگی نفس دچار کند. این موضوع در کودکان بیشتر مشاهده می‌شود.

روند تولید مثل و زاد و ولد در سوسک‌های آلمانی

در قیاس با دیگر گونه‌هایی که تا کنون برای سوسک‌ها شناخته شده‌است، سوسک کابینت یا سوسک آلمانی بالاترین میزان زاد و ولد را به خود اختصاص داده‌است. تخم گذاری سوسک‌های آلمانی به صورت کپسولی است. در هر ۳۰ روز یک تخم بزرگ توسط سوسک آلمانی تولید می‌شود. درون هر یک از تخم‌های بزرگ ۳۲ تا ۴۸ عدد تخم سوسک آلمانی کوچک قرار گرفته‌است.

جالب است بدانید در صورتی که در یک سال سوسک آلمانی می‌تواند حدودا 1.5 تریلیارد از نوع خود تولید کند. البته، این اتفاق درصورتي رخ مي دهد كه شرایط به صورت مداوم برای سوسک‌ آلمانی مهیا و مساعد باشد .

که از جمله این شرایط می توان به :

  • وجود غذای کافی
  • درجه حرارت مناسب
  • وجود آب
  • محل های اختفای مناسب 
  •   عدم وجود هیچ گونه تهدید و شکارچی اشاره کرد.

 

سوسک کابینت

منابع غذایی مناسب برای سوسک‌های آلمانی

از منابع غذایی رایج برای سوسک‌های آلمانی می‌توان به موادی از قبیل چربی‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها اشاره کرد. در ارتباط با تغذیه‌ی سوسک آلمانی، بهتر است در نظر داشته باشید که برای آن‌ها کربوهیدرات و چربی در قیاس با سایر مواد غذایی ارجحیت و اولویت دارد.

چربی که در اطراف اجاق‌های گاز جمع می‌شود، می‌تواند خیال سوسک‌های کابینت یا سوسک‌های آلمانی را از بابت وجود منبع تغذیه مناسب برطرف گرداند. اطراف اجاق‌های گاز را نمی‌توان به سادگی از آلودگی‌ها پاک کرد و علاوه بر آلودگی بالا، حرارت قابل توجهی نیز دارند.

نهایتا باید این نکته را در نظر داشته باشیم که غالبا سوسک ها جذب مکان ها و موادی از قبیل خرده نان، مواد غذایی، ظرف های کثیفی که داخل سینک باقی مانده، سطل های زباله و مناطق مرطوب مانند حمام می شوند.

وجود آب در محیط زندگی سوسک‌های آلمانی

طبق تحقیقاتی که در ارتباط با سوسک‌های آلمانی تا به امروز انجام شده‌است، تغذیه سوسک‌های آلمانی به شدت به آب وابسته است؛ سوسک نر تنها ۳ روز مهلت دارد که خود را به منبع آب برساند و از آن تغذیه کند. در غیر این صورت، او جان خود را از دست خواهد داد.

این موضوع در سوسک‌های آلمانی ماده کمی متفاوت است. سوسک‌های آلمانی به منظور تامین آب مورد نیاز خود برای ادامه‌ی حیات، در مکان‌هایی مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه زندگی می‌کنند.

منابغ تغذیه سوسک

سوسک‌های آلمانی در چه محل‌هایی مخفی می‌شوند؟

سوسک‌ها به طور کلی تمایل دارند که در محل‌های تنگ و باریک حضور پیدا کنند و به فعالیت بپردازند. پس می‌توان چنین نتیجه گرفت که برای یافتن سوسک‌ها باید بیشتر در چنین محل‌هایی به جست و جو پرداخت. از محل‌های خاصی که سوسک‌های آلمانی در آن‌ها حضور و تجمع پیدا می‌کنند، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بسته بندی‌های مواد غذایی
  • محیط های مرطوب مثل حمام، توالت، وان
  • اطراف سینک ظرفشویی و پشت گاز و نوار قرار گرفته در درز یخچال‌ها
  • درزهای میان کابینت‌ و کمدهای نگه داری ظروف
  • در ترک و شکاف های چوبی و یا سیمانی
  • پشت دستگاه های برقی آشپزخانه مانند ساندویچ ساز و تستر
  • نزدیک سطل زباله
  • قسمت های لوله کشی شده کف و ایوان
  • قسمت های روکار لوله کشی کنار ماشین ظرفشویی و لباسشویی
  • شیارها و شکاف‌های موجود در دیوارها
  • لوله کشی آب

سوسک‌ به طور کلی موجودی است که در شب به فعالیت می‌پردازند. در صورتی امکان مشاهده‌ی سوسک‌ها در طول روز وجود دارد که شاهد آلودگی بسیار قابل توجهی باشیم.

محل اختفای سوسک‌ها

چگونه می‌توان رشد سوسک‌های آلمانی را از نظر تعداد در محیط کنترل کرد؟

شرکت مادکو با بیش از ۱۰ سال سابقه در امر سمپاشی آماده است تا جهت ریشه کنی سوسک آلمانی، خدمات سمپاشی را برای ادارات، مدارس، منازل، سالن‌های ورزشی، کارخانجات، صنایع، سازمان‌ها و دیگر اماکن انجام دهد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سمپاشی، پیشنهاد ما این است که به صفحه‌ی اختصاصی مادکو در این رابطه مراجعه فرمایید.

نویسنده‌ی محتوا:

اسداله محمد خاني

مژگان خاصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Don`t copy text!