maddco-logo-2023

سمپاشی و دفع آفات

سمپاشی اصولی یکی از بهترین روش‌های دفع جانوران موذی است. بسیاری از حشرات و جانوران می‌توانند از طریق راه‌های فاضلاب وارد محیطزندگی ما شوند. این حشرات باکتری‌های مختلفی را به همراه دارند و با آلوده کردن محیط سبب بروز بیماری می‌شوند. در چنین شرایطی، سم‌پاشی ساختمان یکی از روش‌های کاربردی و موثر برای مقابله با این حیوانات و از بین بردن آلودگی‌های منتشر شده در محیط است.

به طور کلی، منازل و مجتمع‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری، کارخانه‌ها و انبارها می‌توانند در معرض آلودگی حشرات موذی قرار بگیرند. حیواناتی مانند پشه، سوسک، موریانه، کک، ساس، کنه و موش به راحتی از درزها و شکاف‌های ساختمانی وارد می‌شوند. محیط‌هایی که با انواع حشرات آلوده شده‌اند، نیاز به سم‌پاشی دارند. یک سم‌پاشی اصولی و استاندارد که توسط متخصصان حرفه‌ای، باتجربه و ماهر و با مشورت کارشناسان این عرصه انجام شود، مزایای بسیاری به همراه دارد.

سمپاشی - مادکو

شركت مهندسي و خدمات بهداشتي مادکو (ماد ايمن طب) به شماره ثبت ۴۵۱۲۷۲ با مجوز رسمي از دانشگاه علوم پزشكي ايران به شماره ۱۴۲۱/۱۰۲/۱۲۵/ص/۹۸ و با بهره‌گيري از متخصصين بهداشت محيط و حشره شناسي و تيم تخصصي شامل کارور با تجربه و آموزش ديده در حوزه سم‌پاشي و مبارزه با حشرات و جانوران موذي اماكن عمومي و خانگي فعاليت مي‌نمايد.
اين شركت با تاكيد بر ريشه كني و به‌سازي اماكن و استفاده تخصصي از سموم با سميت پايين براي انسان و محيط زيست – بهره گيري از دانش IPM (مديريت تلفيقي سموم) – استفاده از سموم مجاز و روش‌هاي معمول كنترل ناقلين براي حفظ سلامتي مشتريان مي‌كوشد تا محيطي سالم و به دور از ناقلين بيماري براي مشتريان محترم فراهم نمايد.

خدمات حرفه‌ای سمپاشی منازل

سم‌پاشی با بهره گرفتن از سموم و حشره کش های مناسب در رفع آلودگی و حفظ سلامت اهمیت دارد. از مهم ترین مزایای سم‌پاشی منازل و ساختمان‌های مسکونی می‌توان کنترل آفات بیماری زا و آلوده، مهار تکثیر و تولید مثل حشرات موذی و بستن راه‌های ورود و نفوذ این حشرات به خانه را نام برد. مهم‌ترین مزیت یک سم‌پاشی تضمینی، از بین رفتن کامل آفات سمی، انواع حشرات و قارچ‌ها است. این روش کم خطر و مقرون به صرفه است و با ریشه کن کردن آلودگی، برای افراد ساختمان آرامش و سلامت به همراه می‌آورد. خدمات حرفه‌ای سمپاشی منازل شامل مراحل مختلفی است. هر مرحله باید مطابق با اصول مشخص و معیارهای از پیش تعیین شده پیش برود. دقت و صحت انجام کار در هر مرحله اهمیت بسیاری دارد. همچنین لازم است اقدامات و نکات مهمی پیش از سم‌پاشی و پس از آن صورت گیرد. در ادامه به شرح مراحل و اقدامات ضروری هنگام کار می‌پردازیم.

جهت مطالعه و كسب اطلاعات بيشتر به صفحه سمپاشي منازل مراجعه فرمائيد .

خدمات سمپاشی منازل

۱- مراحل انجام کار

اولین و مهم ترین مرحله در سمپاشی، تشخیص نوع حشره است. این بخش نقش مهمی در انتخاب نوع سم و نحوه پیدا کردن لانه حشرات دارد. مرحله بعدی انتخاب نوع دستگاه سمپاش و تهیه‌ی لباس مخصوص است. چنان‌چه لباس مخصوص در دسترس نباشد، بهتر است از لباس های بدون درز استفاده شود. در واقع، وجود سوراخ و یا درز در لباس می‌تواند باعث نفوذ سم به پوست، ایجاد حساسیت و مسمومیت شود. استفاده از ماسک‌های فیلتردار و عینک مخصوص در مراحل انجام کار اهمیت دارد. ماسک فیلتردار مانع از ورود سم به دهان و سیستم تنفسی می‌شود. عینک مخصوص از نفوذ سم به چشم جلوگیری می‌کند و از چشم در برابر سوزش، قرمزی و آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند.

۲- اقدامات پیش از انجام کار

یکی از اقدامات اصلی پیش از شروع سم‌پاشی، شناسایی محل لانه گذاری و مسیرهای رفت و آمد حشرات است. در هنگام کار ابتدا این دو بخش باید به دقت سم‌پاشی شوند و سپس به سراغ مکان‌هایی بروید که حشرات در آن قسمت‌ها دیده نمی‌شوند. در ساختمان‌ها و منازل مسکونی، حشرات اغلب در کابینت‌ها، کفپوش‌ها، اطراف سیستم روشنایی و رادیاتورها و شوفاژها لانه می‌کنند.

به تخم گذاری حشرات توجه کنید. از هر مکانی که اثری از تخم حشره در آن دیده شد، غافل نشوید. بهتر است مواد غذایی را جمع آوری و از خانه خارج کنید و یا در قسمتی که امکان ورود سم به آن جا وجود ندارد، نگهداری کنید. ظروف آشپزخانه را در یک فضای مناسب و به دور از سم قرار دهید. توصیه می‌شود افراد ساکن در ساختمان هنگام کار، محیط را ترک نمایند. اسباب و اثاثیه‌ای که در مجاورت دیوارها هستند را به وسط اتاق‌ها انتقال دهید تا دیوارها به راحتی در دسترس باشند. برای اطلاع کامل‌تر از اقداماتی که می‌بایست بعد از سم‌پاشی انجام دهید، به صفحه‌ی اقدامات لازم بعد از سم‌پاشی مراجعه کنید.


۳- نکات مهم پس از انجام کار

پس از سم‌پاشی، رعایت چند نکته ضروری است. یکی از مهم‌ترین نکات پس از انجام کار این است که تا خشک نشدن تمام قسمت‌های سم‌پاشی شده، در ساختمان حضور نداشته باشید. پس از بازگشت به منزل، به سرعت شروع به تمیز کردن محیط نکنید. این احتمال وجود دارد که هنگام تمیزکاری، بخشی از سموم را که برای از بین بردن حشرات به کار برده شده، پاک کنید.

بهتر است از کارشناس مربوطه سوال شود که چند ساعت بعد از انجام کار می‌توانید محیط را تمیز کنید و در صورت نیاز بشویید. از مصرف آب و یا مواد غذایی آلوده به سم پرهیز شود. هنگام تمیز کردن فضا، برای حفظ سلامت و مراقبت از پوست از دستکش استفاده نمایید. پس از سم‌پاشی، از ضد آفت‌ها و حشره‌کش‌هایی که در منزل دارید، استفاده نکنید. ترکیب و تداخل برخی از مواد شیمیایی می‌تواند سبب بروز واکنش‌های سمی و در نهایت مسمومیت شود.

سمپاشی - فروشگاه های بزرگ

سمپاشی تخصصی فروشگاه‌های بزرگ

فروشگاه‌ها و مراکز خرید از محل‌های پر رفت و آمد به شمار می‌آیند و رعایت نکات بهداشتی این محیط‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از روش‌های موثر برای کنترل و مقابله با آفات و حشرات، سم‌پاشی دوره ای است. شکاف‌های دیوارها، درزها، سوراخ‌ها و لوله‌های فاضلاب باید به صورت منظم بررسی شوند. وجود هر گونه از حشرات و یا جانوران موذی می‌تواند به اعتبار فروشگاه لطمه وارد کند.

در فروشگاه‌های بزرگ به دلیل وجود انواع مواد غذایی مختلف، احتمال ورود آفت‌های انباری، موش‌ها و انواع سوسک‌ها وجود دارد. سم‌پاشی این محیط‌ها کاملاً تخصصی است و از سموم بی بو و با کیفیت بالا، کم خطر و بدون احتمال مسمومیت و نوع سمپاش صحیح و مناسب استفاده می‌شود. در این مکان‌ها، نیاز به جابجایی وسایل نیست. بعد از سم‌پاشی و طعمه گذاری، حیوان با احساس تشنگی فراوان به سمت آب می‌رود و دیگر نیازی به پاک‌سازی محیط از اجساد نیست.

سم‌پاشی رستوران‌ها

سمپاشي رستورانها و مراكز تهيه و طبخ غذا

مبارزه و دفع آفات در رستوران‌ها همیشه یک دغدغه و اضطراب برای مدیران آن بوده‌است؛ چرا که مشتریان اگر کیفیت پایین غذا و یا سرویس دهی و اخلاق نامناسب گارسن را ببخشند، قطعا دیدن سوسک در سالن پذیرایی یا بقایای حشرات در غذای خود را هرگز نخواهند بخشید و این مساله می‌تواند به حدی در شهرت و اعتبار یک رستوران تاثیر گذار باشد که حتی منجر به تعطیلی آن شود.

علاوه بر آن رستوران‌های آلوده به حشرات و آفات می‌توانند محلی برای بیماری و مسمومیت افراد باشند که از این نظر هم رعایت اصول بهداشتی و به‌سازی محیط در رستوران‌ها بسیار حائز اهمیت است. این مکان‌ها به دلیل تولید مواد غذایی بسیار آسیب پذیر هستند و آفاتی نظیر سوسک، موش و … می‌توانند با هجوم به مواد خوراکی، ویروس‌ها را به انسان منتقل کنند. در نتیجه در ابتدا باید از ورود آفات، جوندگان و … به این محیط‌ ها جلوگیری کرد.

با مراجعه به صفحه سمپاشي رستوران ها در همين وب سايت اطلاعات بيشتري كسب نمائيد.

سم‌پاشی تضمینی

عوامل متعددی در کیفیت و نوع سم‌پاشی یک محیط تاثیرگذار است. نیاز گسترده مردم به استفاده از این روش در ساختمان‌ها و مناطق مختلف سبب شده که روش‌های بهتر و سم‌های با کیفیت تری در دسترس قرار بگیرد. سمپاشی تضمینی، یکی از روش‌های مطمئن برای خلاصی از تمام حشرات و جوندگان موذی است. در این روش از سم‌های بسیار با کیفیت استفاده می‌شود که برای مدت طولانی، شرایط مساعد برای زندگی حشرات موذی را از بین می‌برد.

از آن جایی که قرار است این سموم در محل زندگی انسان استفاده شود، در روش سم‌پاشی تضمینی، اغلبْ سموم ارگانیک و بی خطر به کار برده می‌شود. این سموم از ترکیب‌های گیاهی ساخته می‌شوند و علاوه بر حفظ سلامت انسان، تهدیدی برای محیط زیست به شمار نمی‌آیند. جلوگیری از تجمع حشرات و نوع کاربری ساختمان در انتخاب سم دو عامل مهم در این روش محسوب می‌شوند. در این جا به بررسی هر یک از این عوامل می‌پردازیم.

اقدامات لازم برای سمپاشی - مادكو

۱- روش‌های کاربردی برای جلوگیری از تجمع حشرات

در سم‌پاشی تضمینی، اقدامات خاصی برای مهار ورود حشرات به ساختمان انجام می‌شود. همچنین پیشنهادات و راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از نفوذ و رشد حشرات موذی به ساختمان ارائه می‌گردد. اولین گام، حذف محیط‌های مرطوب است. رطوبت یک محیط مناسب برای رشد حشرات را به وجود می‌آورد و با خشک نگه داشتن فضا، این عامل مهم حذف می‌شود.

گام بعدی بستن راه‌های احتمالی ورود حشرات و جوندگان موذی است. استفاده از درپوش برای چاه‌های فاضلاب و مجراهای آب ضروری است. لوله‌های فاضلاب یکی از اصلی ترین مسیرهای ورود حشرات به داخل ساختمان هستند. با پوشاندن درزها، سوراخ‌ها، شکاف‌های دیوارها و سقف‌ها یکی دیگر از راه‌های نفوذ بسته می‌شود. در این روش کابینت‌ها و کمدها به طور دقیق بررسی می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که هیچ‌گونه درز و سوراخی برای رخنه و نفوذ حشرات باز نمانده‌است.

۲- انتخاب سم با توجه به نوع کاربری ساختمان

یکی از عوامل محدود کننده در انتخاب سم، نوع کاربری ساختمان است. در واقع، هنگام سم‌پاشی، با توجه به نوع کاربری، سموم متفاوتی به کار گرفته می‌شود. به عنوان مثال، سمی که در یک کارخانه استفاده می‌شود، با سم به کار رفته در فروشگاه های مواد غذایی متفاوت است. در ساختمان‌هایی که افراد زیادی رفت و آمد می کنند، در مراکز خرید و رستوران‌ها از سموم بی بو استفاده می‌شود. این در حالی است که در یک کارخانه چنان‌چه تا چند روز بعد از سم‌پاشی، محیط کمی بوی سم بدهد، اشکال جدی به وجود نخواهد آمد. در روش تضمینی، سمی انتخاب می‌شود که با نوع کاربری ساختمان متناسب باشد.

سم‌پاشی موریانه

از میان حشرات، جوندگان و آفات دیگر، موریانه‌ها به نظر می‌رسد که خطرناک ترین موجودات هستند.
آن‌ها آفاتی هستند که می‌تواند بنیاد خانه شما را در عرض چند سال خراب کند. نكته مهم و ترسناك این است که آن ها در چند سال اول حتی قابل فهمیدن هم نیستند؛ به این معنی است که آن ها هشدار نمی‌دهند. لذا وقتی متوجه شدید که خانه تان مورد هجوم این موجود قرار گرفته‌است، می‌تواند خیلی دیر شده باشد؛ چرا كه از بین بردن موریانه کار آسانی نیست.
موریانه‌ها به داخل وسایل چوبی شما نفوذ كرده و آرام آرام آن‌ها را از بين مي‌برند. پس مهم است که برای محافظت از خانه‌ی خود، گام‌هایی بردارید و اقدام‌های لازم را انجام دهید. لذا قبل از اینکه خیلی دیر بشود وسایل چوبی‌تان را به طور مرتب بررسی کنید.
قبل از این‌که به طور مستقیم روش‌های کنترل این جانوران را انجام دهیم، باید اطلاعاتی در مورد آن‌ها داشته‌باشیم.

در صفحه اختصاصي موريانه با اين حشره بيشتر آشنا شويد و فيلم هاي مربوط به مبارزه با آن را ملاحظه فرمائيد .

فيلم سمپاشي و ريشه كني  موريانه در يك شركت توليدي لوازم خانگي – توسط تيم مادكو 

سم‌پاشی سوسک

سوسک‌ها از جمله حشرات مزاحمی هستند که مشکلات بسیاری به وجود می‌آورند. سمپاشی سوسک یک گزینه‌ی مناسب و موثر برای ریشه‌کنی این حشرات محسوب می‌شود. با شروع فصل گرما و افزایش این حشرات، سم‌پاشی سوسک بیشترین درخواست مشتریان از شرکت‌های خدمات سم‌پاشی است. اولین مرحله برای رها شدن از این حشرات مزاحم، تشخیص نوع سوسک است. با مشاهد‌ه‌ی ویژگی‌های ظاهری و زیستگاه حشره می‌توان نوع آن را شناسایی کرد. سپس راه‌های مقابله با آن را بررسی نمود. سوسک‌های فاضلاب، حشرات مقاومی هستند و به منظور خلاص شدن از آن‌ها باید سم‌پاشی حرفه‌ای انجام شود. محل تجمیع این نوع سوسک چاه‌های فاضلاب و آبراه‌ها هستند، اما برای سم‌پاشی باید محل دقیق تخم گذاری حشره مشخص شود. این نوع از حشره به سوسک آمریکایی نیز شناخته می‌شود و از سوسک‌های آشپزخانه بزرگ‌تر است. سم‌پاشی سوسک تنها راه مقابله با این نوع از سوسک و ریشه کن کردن آن است.

جهت آشنايي بيشتر با سوسك درشت ( آمريكايي ) و سوسك ريز كابينتي ( آلماني ) كافيست روي لينك كليك نمائيد .

سمپاشی ساس

آموزش صوتي سمپاشي و ريشه كني ساس

سم‌پاشی ساس یکی از روش‌های ساده و کارآمد برای از بین بردن این دسته از حشرات موذی است. ساس‌ها با تغذیه از خون انسان، می‌توانند به راحتی آلودگی‌ها را منتقل کنند. این حشرات فعالیت شبانه دارند، اغلب در رخت‌خواب و یا میان درزهای تخت رخنه می‌کنند و با حشره‌کش‌های معمولی از بین نمی‌روند. سرعت تکثیر این حشرات مزاحم بسیار زیاد است و در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند به تمام درزهای تخت‌خواب و وسایل چوبی شما نفوذ کنند. گزش این حشرات برای کودکان خطرناک است. با مشاهده محل گزیدگی این حشره در اولین فرصت اقدام به سم‌پاشی ساس نمایید. به یاد داشته باشید که این کار باید توسط افراد با تجربه و حرفه‌ای انجام شود. استفاده از سم‌های غیر استاندارد نتیجه عکس خواهد داشت و این موجودات را مقاوم‌تر می‌کند. هر چه مقاومت این حشرات نسبت به آفت‌کش‌ها بیشتر شود، به همان میزان آلودگی بیشتری را انتقال خواهند داد.

جهت آشنايي بيشتر با اين حشره خطرناك به صفحه مرتبط آن مراجعه فرمائيد

خيالتان راحت باشد شما مي توانيد از مشاوره و خدمات بسيار با كيفيت مادكو براي ريشه كني ساس و امنيت خاطر خود استفاده نمائيد .

فيلم آشنايي با ساس و خطرات آن

سم‌پاشی سوسک کابینت

آموزش صوتي آشنايي با سوسك ريز كابينتي – سوسك آلماني

اولین مرحله برای سم‌پاشی سوسک کابینت، تعیین نوع این حشره است. سوسک‌های آشپزخانه از گونه فاضلاب کوچک‌تر هستند، اما مقاومت آن‌ها نسبت به انواع حشره‌کش‌ها بیشتر است. سوسک‌های ریز کابینت یا آلمانی زاد و ولد بالایی دارند و در مدت زمان کوتاهی تعداد آن‌ها چندین برابر می‌شود. این سوسک‌ها در زیر کابینت‌ها، لابلای درزها، زیر سینک ظرف‌شویی و شکاف‌های کابینت آشپزخانه دیده می‌شوند. سم‌پاشی سوسک کابینت آلمانی تنها راه برای نابودی و از بین بردن این گونه از حشرات محسوب می‌شود. در این روش، تمام تخم‌ها و یا لاروهای حشره هم نابود می‌شود. این کار مانع از زاد و ولد و تکثیر آن‌ها می شود. میزان سم مصرفی، استاندارد بودن سم و استفاده از روش اصولی سه شرط اصلی برای مهار این نوع از سوسک‌های مقاوم هستند. به طور کلی، این سوسک‌ها را در فضاهایی که دسترسی به آب و غذا وجود دارد، می‌توان پیدا کرد.

چرا باید سم‌پاشی کنیم؟

در حال حاضر، سم‌پاشی بهترین روش برای مقابله و مبارزه با حشرات مزاحم و موذی محسوب می‌شود. این کار علاوه بر مهار رشد و تولید مثل در این جانوران، محیطی امن و سلامت برای زندگی فراهم می‌کند. یک اصل مهم در سم‌پاشی ساختمان این است که به محض مشاهده چنین حشراتی اقدامات مناسب برای از بین بردن و ریشه کن کردن آن‌ها را انجام دهید. سم‌پاشی تنها راه قطعی و مطمئن برای خلاصی از این حشرات موذی است. انتخاب ترکیبات شیمیایی مناسب از سموم و میزان دقیق سم مصرفی با توجه به نوع آفت، دو عامل اصلی در یک سم‌پاشی اصولی به شمار می‌آیند.

سم‌پاشی را در چه فصلی انجام دهیم؟

یکی از عوامل موثر در سم‌پاشی، زمان مناسب برای این کار است. آفت‌ها و حشرات زمان مشخصی برای تولید مثل و رشد دارند. به بیانی دیگر، سمپاشی یک آفت باید در یک زمان مشخص انجام شود. تعدادی از این حشرات در فصل گرم تخم گذاری می‌کنند و برای تعدادی دیگر فصل‌های سرد زمان مناسب تولید مثل است. با این حال، بهار و زمستان دو فصلی هستند که حشرات بیشترین تخم گذاری و تکثیر را در این زمان دارند. ذکر این نکته ضروری است که شناسایی نوع آفت به شما کمک می‌کند تا از زمان دقیق تولید مثل آن آگاه شوید. چنانچه سم‌پاشی در فصل تکثیر آفت انجام شود، تعداد بیشتری از بین خواهند رفت و در بسیاری از مواقع، دیگر نیازی به انجام مجدد این کار نخواهد بود. بسیاری از جانوران و حشرات مزاحم هنگام روز در حال استراحت هستند و با تاریکی شب، فعالیت خود را آغاز می‌کنند. سم‌پاشی در شب، یک فرصت عالی برای انجام این کار است.

چرا از خدمات سم‌پاشی مادکو استفاده کنیم؟

مادکو از جمله شرکت‌های تخصصی مطرح و شناخته شده در عرصه‌ی سم‌پاشی به شمار می‌آید. مادکو با اتکا بر کارشناسانی با تجربه و کارآزموده در حوزه سم‌شناسی، دست‌یابی به فن‌آوری روز، آشنایی با انواع روش‌های سم‌پاشی، تله گذاری و طعمه گذاری، بهترین و کم خطر ترین روش‌ها را برای مهار حشرات و جانوران موذی به کار می‌گیرد. مادکو با استفاده از شیوه‌های نوین و به صورت تضمینی خدمات خود را ارائه می‌دهد. خدمات سم‌پاشی مادکو، با روش‌های مناسب هر مکان و انتخاب سم کم خطر و با کیفیت، بهترین خدمات را جهت سم‌پاشی ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. متخصصان مادکو به خوبی با انواع سموم، نحوه استفاده، نوع ترکیبات، میزان مصرف برای هر نوع حشره و نیز شناخت بیولوژی جانوران موذی آشنا هستند. مادکو در کوتاه ترین زمان و با رعایت کامل اصول استاندارد و نکات ایمنی و بهداشتی، محیطی امن و پاک به شما هدیه می‌دهد.

سم‌پاشی هتل‌ها و مراکز تجاری

مهار حشرات موذی و کنترل آفت‌ها یکی از مشکلات رایج و جدی در صنعت هتلداری، مراکز اقامتی و تجاری است. سم‌پاشی در این مراکز باید به صورت دوره‌ای و کاملاً تخصصی انجام شود. از مهم‌ترین روش‌های مقابله با حشرات و جانوران موذی می‌توان به به‌سازی و استفاده از انواع روش‌های شیمیایی و فیزیکی اشاره کرد. هتل‌ها و مراکز تجاری به عنوان ساختمان‌های مسکونی و اداری – تجاری در معرض آلودگی آفت‌های متفاوتی قرار می‌گیرند. ساس، سوسک، عنکبوت، پشه، مورچه و موش از جمله آفاتی هستند که می‌توانند در این مراکز لانه کنند. چنان‌چه این مراکز مورد هجوم این حشرات قرار بگیرند، روند فعالیت روزانه شان مختل می‌شود و در بلندمدت دچار زیان مالی خواهند شد. بنابراین، سم‌پاشی در کنار رعایت بهداشت محیط می‌تواند مانع از شیوع آفات شود. سم‌پاشی در مراکز تجاری از هتل‌ها ساده‌تر است و می‌توان در ساعاتی که کسی در محل حضور ندارد، این کار را انجام داد.

در صفحه ويژه سمپاشي هتل ها اطلاعات خاص اين مراكز را مطالعه فرمائيد .

سم‌پاشی خوابگاه‌ها

خوابگاه‌ها از مکان‌های عمومی و پر رفت و آمدي هستند كه به علت استفاده‌ی افراد مختلف با سطح فرهنگي متفاوت، محيط بسيار ايده آلي برای هجوم و رشد و نمو حشرات موذی مانند ساس و حشرات انگلی هستند. به همین دلیل سم‌پاشی خوابگاه‌ها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها ، مهمانسراها، سوئیت‌های کارگری و کمپ‌های کارگری، زندان‌ها و سایر مکان‌های مشابه بسیار پر اهمیت است.

انجام كار فرهنگي از طريق نصب علائم بهداشتي، برگزاري دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت براي ساكنين خوابگاه‌ها به خصوص خوابگاه‌هاي كارگری و زندان‌ها، وضع قوانين متناسب با نوع ديدگاه افراد ساكن در خوابگاه به مقوله‌ی بهداشت فردی و گروهي، داشتن برنامه‌هاي مدون و تامين امكانات لازم جهت به‌سازي محيط به صورت مداوم توسط مديريت خوابگاه‌ها و … مي‌توانند خوابگاه را از لحاظ سطح بهداشتي به جايي تبديل نمایند كه ديگر محيط مناسبي براي هجوم، لانه گزيني و زاد و ولد انواع حشرات و جانوران موذي نباشد.

در كنار انجام برنامه‌هاي ذكر شده مرتبط با سم‌پاشي جهت پيشگيري نيز به عنوان مكمل بسيار موثر خواهد بود. در صفحه سم‌پاشي خوابگاه‌ها مي‌توانيد به مطالعه‌ی نكات بيشتري در ارتباط با اين موضوع بپردازيد.

طعمه گذاری موش - مادکو

طعمه گذاری موش

روش‌های متفاوتی برای مهار جوندگان موذی از جمله موش‌ها وجود دارد. سم‌پاشی یک روش شیمیایی محسوب می‌شود و سموم به صورت پودر، مایع و یا جامد در دسترس هستند. تله گذاری و طعمه گذاری موش یک روش فیزیکی پرکاربرد برای مهار حیوانات موذی است. در این روش، محفظه‌هایی کوچک با یک طعمه (سم) در مسیر موش‌ها (دیوارها و درب‌ها) قرار می‌گیرد و جانور با خوردن این طعمه از بین می‌رود. این حیوانات اغلب اوایل بهار و پاییز زاد و ولد می‌کنند و این دو مقطع، بهترین زمان برای طعمه گذاری موش محسوب می‌شود. از مهم‌ترین عوامل موثر بر یک طعمه گذاری موفق می‌توان به نوع موش، محل زندگی، روش و فصل مبارزه و غلظت و گونه‌ی سم موجود در طعمه اشاره کرد. از این روش در کارخانه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی برای کنترل موش‌ها استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این روش عدم پخش مواد سمی در محیط است. شما مخاطب عزیز می‌توانید جهت آگاهی از اطلاعات لازم قبل از طعمه گذاری و بعد از طعمه گذاری جهت موش و دیگر جوندگان به صفحات مربوطه مراجعه فرموده و اطلاعات خود را کامل کنید.

فيلم طعمه گذاري موش فاضلابي در يكي از محلات تهران

برای سم‌پاشی منزل از کجا شروع کنیم؟

یکی از سوالات متداول کسانی که قصد سم‌پاشی منزل خود را دارند، این است که از کدام قسمت شروع به کار نمایند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت، انتخاب محل ارتباط مستقیم با نوع آفت دارد. به طور معمول، اولین بخش در سم‌پاشی منازل، محل تولید مثل (تخم گذاری و زاد و ولد) آفت است. پیش از هر اقدامی لازم است راه‌های ورود حشرات (درزها، شکاف‌ها و سوراخ‌ها) بسته شود. از درپوش برای پوشش چاه‌های فاضلاب استفاده نمایید. همچنین برای پنجره‌ها توری بگذارید. پس از این اقدامات، محل تخم گذاری حشرات را جستجو نمایید. سرویس بهداشتی، حمام، سینک ظرف‌شویی، کفپوش‌ها و روشویی از مکان‌های مورد علاقه‌ی این حشرات برای لانه گذاری است. هنگام سم‌پاشی منازل، چاه‌های فاضلاب، آشپزخانه (به ویژه کابینت‌ها)، سرویس‌های بهداشتی، سالن پذیرایی و اتاق ها به ترتیب در اولویت هستند. نکته مهم این که این اقدام به ترتیب باید برای تمام قسمت‌های خانه انجام شود و سم‌پاشی چاه فاضلاب و آشپزخانه کافی نیست. کلیه‌ی اقدامات لازم جهت سم‌پاشی اماکن در صفحه دستورالعمل سم‌پاشی اماکن جهت اطلاع شما مخاطبان گرامی گردآوری شده‌است.

اهمیت سم‌پاشی در چیست؟

فاضلاب‌ها یکی از محل‌های اصلی تجمع حشرات، حیوانات، باکتری‌ها، قارچ‌ها و انواع آلودگی‌های دیگر به شمار می‌آیند. این حیوانات با ورود به درون ساختمان‌ها، آلودگی‌هایی را به همراه می‌آورند که برای سلامت بدن مضر است. این امر سبب می‌شود سم‌پاشی ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری اهمیت بسیاری داشته‌باشد؛ چرا که این حشرات می‌توانند ناقل انواع بیماری‌ها باشند. در واقع، این حشرات با حضور در محیط زندگی و کار می‌توانند عوامل بیماری زا و میکروب‌ها را در فضا منتشر کنند. روش‌های گوناگونی برای مبارزه و مهار هر یک از این حشرات وجود دارد. سم‌پاشی با مواد بی بو، با کیفیت و سموم خارجی یک روش مناسب برای ریشه کنی این موجودات موذی محسوب می‌شود. در حال حاضر، استفاده از سموم شیمیایی یکی از بهترین و کاربردی ترین روش‌ها برای مقابله با آلودگی‌های محیطی است. نکته مهم این که نوع سم و روش انتخابی دو عامل اصلی در سم‌پاشی هستند.

آیا سم‌پاشی به محیط آسیب می‌رساند؟

سم‌پاشی با استفاده از مواد شیمیایی همواره یک موضوع چالش برانگیز بوده‌است. استفاده از سم برای از بین بردن حشرات و جوندگان موذی، قارچ‌ها و میکروب‌ها دارای مزایا و معایب خاصی است. اگر سم‌پاشی با رعایت اصول استاندارد و بهداشتی انجام شود، نه تنها کوچک ترین آسیبی به محیط نمی ‌رساند، بلکه یک فضای امن و عاری از آلودگی برای زندگی افراد فراهم می‌کند. در این میان، تعدادی از سم‌ها از ترکیبات گیاهی به دست می‌آیند و مضرات سموم شیمیایی را ندارند.

چنان‌چه این کار بدون شناخت صحیح از روش‌ها و سموم انجام شود، می‌تواند سلامت انسان و محیط‌زیست را به خطر بیندازد. مسمومیت، تشنج، مشکلات تنفسی و حساسیت‌های شدید از مهم ترین آسیب‌های استفاده نادرست از آفت‌کش‌ها به شمار می‌آیند. اصول سم‌پاشی در فضای باز با محیط داخلی متفاوت است. به طور کلی، بسیاری از سموم فضای باز، مناسب محیط‌های بسته نیستند و استفاده از آن‌ها می‌تواند خطر آفرین باشد.

قیمت سم‌پاشی بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

عوامل مختلفی در تعیین قیمت سم‌پاشی تاثیرگذار هستند. موقعیت ساختمان، مساحت و متراژ فضا، نوع حشرات و جانوران موذی، عادی یا تضمینی بودن و تعداد دوره‌های انجام کار از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت سم‌پاشی به شمار می‌آیند. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت می‌توان به نوع سم مصرفی، شدت و یا پراکندگی آفت اشاره کرد. اگر کار در چند مرحله انجام شود، مراحل بعدی هزینه کمتری خواهند داشت.

انجام کار در یک مساحت یکپارچه مانند سالن یا سوله کمتر از یک خانه با همان متراژ است. کار در یک مکان یکسره بسیار ساده‌تر از فضاهای اتاق دار و پر از گوشه و کنج است. بنابراین، هزینه دریافتی هم متناسب با سادگی و یا دشواری انجام کار متغیر خواهد بود. کار در خانه با اثاثیه به مراتب سخت تر از فضایی است که وسیله ای در آن قرار ندارد. هر چه متراژ یک ساختمان بزرگ‌تر باشد، سم و زمان بیشتری صرف می‌شود و این امر باعث افزایش قیمت خواهد شد.

به دلیل اهمیت حفظ ایمنی شما مشتریان گرامی دستورالعمل‌هایی در خصوص نحوه حمل و انبارش سموم و همچنین معدوم سازی ظروف و ضایعات آنها گرد‌آوری شده است که می توانید در صفحات مربوطه مطالعه فرمایید.

نویسنده  محتوا:

اسدا… محمدخاني

مسئول فني

error: Content is protected !!
Don`t copy text!