maddco-logo-2023

سمپاشی رستوران ها

مرتبط ترین ها

نیاز به مشاوره دارید؟

جهت دريافت تعرفه خدمات با ما در تماس باشید

مبارزه و دفع آفات در رستوران‌ها همیشه یک دغدغه و اضطراب برای مدیران آن بوده‌است؛ چرا که مشتریان اگر کیفیت پایین غذا و یا سرویس دهی و اخلاق نامناسب گارسن را ببخشند، قطعا دیدن سوسک در سالن پذیرایی یا بقایای حشرات در غذای خود را هرگز نخواهند بخشید و این مساله می‌تواند به حدی در شهرت و اعتبار یک رستوران تاثیر گذار باشد که حتی منجر به تعطیلی آن شود.
علاوه بر آن رستوران‌های آلوده به حشرات و آفات می‌توانند محلی برای بیماری و مسمومیت افراد باشند که از این نظر هم رعایت اصول بهداشتی و به‌سازی محیط در رستوران‌ها بسیار حائز اهمیت است. این مکان‌ها به دلیل تولید مواد غذایی بسیار آسیب پذیر هستند و آفاتی نظیر سوسک، موش و … می‌توانند با هجوم به مواد خوراکی، ویروس‌ها را به انسان منتقل کنند. در نتیجه در ابتدا باید از ورود آفات، جوندگان و … به این محیط‌ها جلوگیری کرد.

سمپاشی رستوران‌ها
علت شیوع آفات و حشرات و جوندگان در رستوران‌ها چیست؟

رستوران‌ها به دلایل ذیل محیط بسیار امن و مناسبی برای آفات خواهند بود:
محیط گرم و مرطوب
مقدار زیادی غذا برای خوردن
مقدار زیادی زباله تولیدی
محل‌های بسیار زیادی برای مخفی شدن

 

شرکت مادکو سابقه‌ی قابل توجهی در انجام سم‌پاشی برای مراکز گوناگون دارد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی اختصاصی شرکت مادکو در این زمینه مراجعه فرمایید.

چه آفاتی در رستوران‌ها به میزان بیشتر یافت می‌شوند؟

با توجه به نکات ذکر شده احتمال وجود انواع حشرات و جوندگان موذی در رستوران‌ها وجود خواهد داشت. طبق تجربه‌ی شرکت مادکو در بخش سمپاشی آفات ذیل به میزان بیشتری در رستوران‌ها مشاهده شده‌اند:

 

سمپاشی در مراکز گوناگون

موشها و جوندگان

مطلع باشید که دست کم ۱۱ بیماری خطرناک از جمله لپتوسپیروز، هنتاویروس و سالمونلوز از طریق بزاق، ادرار و مدفوع موش‌ها منتقل می‌شوند.

مگس‌ها

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، مگس‌ها می‌توانند علاوه بر بیماری‌های پوستی، بیماری‌هایی همچون وبا و تراکوم را از طریق نشستن روی مواد غذایی منتشر و منتقل کنند.

سوسک‌ها

سوسک‌ها علاوه بر این‌که بی‌نهایت چندش آور هستند، می‌توانند با تولید ارگانیسم‌های خاص به اندازه‌ی بقیه‌ی حشرات و جوندگان مضر باشند.

مکان‌های بحرانی در رستوران‌ها جهت سمپاشی کدامند؟

نقاط بحراني و محل‌هاي اصلي تجمع حشرات و كلوني‌هاي آن‌ها شامل مكان‌هاي گرم و مرطوب همچون: طبقات منفي و زير زمين
آشپزخانه ها (كابينت ، درز كاشي ها ، راه آبها و منهول ها و زهكش)
موتورخانه
انبار
سردخانه
رايزرها و سقف كاذب
سرويس ها
و خوابگاه کارگری
می بایست بررسی شده و سمپاشی شوند.

 

دفع حشرات و جوندگان با سمپاشی

 

برای مقابله با حشرات و جوندگان در رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای چه باید کرد؟

 

عملیات سمپاشی آخرین روش مبارزه می‌باشد که به دلیل موثر نبودن اقداماتی نظیر بهداشت محیط، نظافت، به‌سازی و رفع هر گونه منبع آلوده،ضروری می‌باشد. ممکن است محل مورد نظر به دلیل داشتن نوزادان سوسری در کپسول‌ها و تخم دیگر حشرات، همچنین دور بودن حشرات از محیط احتیاج به سمپاشی مجدد داشته‌باشد.
ولی توصیه‌های زیر جهت به‌سازی محیط و استفاده‌ی کمتر از سموم شیمیایی اکیدا مد نظر تیم مادکو خواهد بود و در نظر داشته باشید که حتی در صورت نیاز به سم‌پاشی هم موارد ذیل به عنوان مکمل باید مد نظر شما مشتریان عزیز قرار گیرد:
۱) نكته بسيار مهم جلوگيري از ورود تخم حشرات به داخل مجموعه است كه اغلب مد نظر قرار نمی‌گیرد؛ لذا توصيه مي‌شود در نظافت و ضد عفوني باكس‌هاي نوشابه، ظروف حمل تخم مرغ و بسته‌هاي خشكبار و … دقت بيشتري لحاظ شود.
۲) ﺑﺴﺘﻦ راهﻫﺎي ورود ﺟﻮﻧﺪﮔﺎن ﺑﻪ ﻣﺤﻴﻂ و ﻣﺴﺪود ﻛﺮدن ﻣﻨﺎﻓﺬ و ﺳﻮراخﻫﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻴﻤﺎن و گچ (از ﻗﺮار دادن ﻛﺎﻏﺬ، ﭘﻼﺳﺘﻴﻚ و … ﺟﻬﺖ اﻧﺴﺪاد آﻧ‌ﻬﺎ به طور ﻣﻮﻗﺖ ﺧﻮدداري ﺷﻮد)
۳) تعويض يا تخريب و به‌سازي كاشي‌ها
۴) مسدود نمودن ﻣﺤﻞ ورودي و ﺧﺮوﺟﻲ ﻛﺎﺑﻞﻫﺎ
۵) رﻋﺎﻳﺖ ﻧﻈﺎﻓﺖ ﻛﻠﻲ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎنﻫﺎ و اﻃﺮاف آن‌ها
۶) رﻋﺎﻳﺖ ﭘﺎﻛﻴﺰﮔﻲ ﻣﺮاﻛﺰ ﺗﻬﻴﻪ و ﺗﻮزﻳﻊ ﻣﻮاد ﻏﺬاﻳﻲ (آﺷﭙﺰﺧﺎﻧﻪ، رﺳﺘﻮران، آﺑﺪارﺧﺎﻧﻪ، ﺑﻮﻓﻪ) و خودداری از رﻳﺨﺘﻦ ﻣﻮاد ﻏﺬاﻳﻲ و ﻋﺪم ﻧﮕﻬﺪاري ﻇﺮوف ﺣﺎوي ﺑﺎﻗﻲ ﻣﺎﻧﺪه ﻏﺬا در ﻣﺤﻴﻂ
۷) اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﻄﻞﻫﺎي درب‌دار ﺑﺮاي دﻓﻊ زﺑﺎﻟﻪ و ﺗﺨﻠﻴﻪ‌ی زﺑﺎﻟﻪﻫﺎ ﺑﺎ ﻓﻮاﺻﻞ زﻣﺎﻧﻲ ﻛﻮﺗﺎه و ﺗﺤﺖ ﺷﺮاﻳﻂ ﺑﻬﺪاﺷﺘﻲ
۸) ﻧﮕﻬﺪاري ﻣﻮاد ﻏﺬاﻳﻲ در ﻇﺮوف سرپوش‌دار
۹) اﻳﺠﺎد ﻣﺎﻧﻊ ﺟﻬﺖ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮي از ورود ﺣﺸﺮات و ﺟﻮﻧﺪﮔﺎن ﻣﻮذي ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻧﻈﻴﺮ ﺗﺠﻬﻴﺰ ﭘﻨﺠﺮهﻫﺎ ﺑﺎ ﺗﻮري
۱۰) اﺳﺘﻔﺎده از اﺳﻔﻨﺞ در زﻳﺮ درب و اﺳﺘﻔﺎده از ﺗﻮري در ﻣﺪﺧﻞ ﻓﺎﺿﻼب
۱۱) ﺳﺮ ﭘﻮﺷﻴﺪه ﺑﻮدن آب‌رو‌ها و مجاري ﻓﺎﺿﻼب و نصب حائل ﺗﻮري ﺑﺎ ﻣﻨﺎﻓﺬ رﻳﺰ برای کف‌شوی‌ها
۱۲) مسدود نمودن محل اﺗﺼﺎل ﻟﻮﻟﻪﻫﺎي آب‌رو ﻇﺮﻓ‌‌ﺸﻮﻳﻲ ﻳﺎ روﺷﻮﻳﻲ‌ﻫﺎ ﺑﻪ ﻟﻮﻟﻪﻫﺎي آب‌رو ﻓﺎﺿﻼب
۱۳) سرپوشیده بودن ﭼﺎهﻫﺎ و ﻳﺎ ﺳﭙﺘﻴﻚﻫﺎي ﻓﺎﺿﻼب و …

 

 

فيلم سمپاشي تخصصي رستوران‌ها و مراكز تهيه غذا

 
 

h2>
نحوه سم‌پاشی و طعمه گذاری در رستوران‌ها

نكته بسيار مهم این است كه در بعضي از نقاط مانند درزهاي كاشي‌هاي آشپزخانه، ممکن است آلودگي به قدري زياد و پر حجم باشد كه علي‌رغم تغليظ سم و انجام چند بار سم‌پاشي به مدت زياد، همچنان تجمع بسيار زياد سوسك‌هاي ريز را شاهد باشیم که البته تيم متخصص مادکو (ماد ايمن طب) بر اساس تجربه‌ی چندين ساله با استفاده از روش‌های مختلف از جمله خاموش کردن چراغ‌ها و تاريك كردن محل باعث بيرون آمدن سوسك‌ها از لانه و ايجاد شرايط جهت بالابردن تاثير سمپاشي و انجام سمپاشي مجدد، همچنين استفاده از چندين راه مقابله به عنوان مكمل مانند استفاده از پودر طعمه مخصوص سوسك و خمير گذاري جهت تكميل كار سعي می‌نمایند در مواقع مواجهه با آلودگي بيشتر از انتظار، بازده كار را به بهينه‌ترين سطح خود برسانند.
همچنین جهت موش و جوندگان علاوه بر سم‌پاشی، طعمه گذاري و چسب مخصوص (طعمه كتابي) انجام خواهد شد.
براي اين منظور از وكس طعمه ايتاليايي و چسب موش و طعمه‌ی كتابي در مكان‌هاي مشكوك به آلودگي موش استفاده شد.

از بین بردن آفات در رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسط متخصصان سمپاشی شرکت مادکو، با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب صورت می‌گیرد و همراهتان خواهیم بود تا در یک دوره منظم سم‌پاشی، محیطی عاری از آلودگی و در خور شأن نام تجاری تان داشته‌باشید.

 

 

نویسندگان محتوا:

اسداله محمدخانی

مژگان خاصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
Don`t copy text!